Käyttäjätunnus verkko

Miten kirjaudun verkkopalveluun?

Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia tee itsellesi tunnukset täällä. Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus, voit aktivoida digitaalisen lukuoikeutesi syöttämällä asiakasnumerosi ja postinumerosi tietoihisi täällä.

Löydät 7-numeroisen asiakasnumerosi Kestotilaajan Etukortista tai tilauslaskusta. Voit myös kysyä asiakaspalvelusta asiakaspalvelu(at)savonsanomat.fi tai lähettää tekstiviestin ASIAKASNUMERO numeroon 13520 (viestin hinta 0,25 e).

Mikä on mediatili?

Mediatili on henkilökohtainen käyttäjätunnuksesi, jonka avulla käytät Keskisuomalainen-konserniin kuuluvien medioiden digitaalisia palveluita. Luomalla oman mediatilin luet ja hallinnoit verkossa tilauksiasi, kuten Savon Sanomia, sanomalehti Keskisuomalaista tai Keski-Uusimaata.

Mitä hyötyä on hankkia käyttäjätunnus?

Tarvitset tunnuksia aina, jos haluat tilata ja käyttää Savon Sanomien sähköisiä tuotteita (lukulaitelehti, näköislehti, verkon rajaton lukuoikeus). Jos olet tilaaja, niin tunnusten avulla voit hallita kätevästi tilausasioitasi (esim. osoitteenmuutokset, yms.) verkkopalvelussa. Tarvitset tunnuksia myös, jos haluat kommentoida savonsanomat.fi:n artikkeleita.

Miten saan käyttäjätunnukset?

Klikkaa verkkopalvelun oikeassa ylälaidassa olevaa Kirjaudu-linkkiä ja sen jälkeen Hanki tunnukset -linkkiä. Klikkaa auki Uusi käyttäjä. Käytä aina jo sinulla olevaa Savon Sanomien asiakasnumeroa jos mahdollista ja valitse Oletko jo lehden tilaaja? Klikkaa tästä -linkki. Syötä asiakasnumerosi ja postinumerosi kenttiin ja jatka ohjeiden mukaan.

Asiakasnumerolla rekisteröityneenä voit hallita Omat tiedot -sivulla tilauksesi tietoja ja hyödyntää kestotilaajan tilausetuja. Käyttäjätunnuksia kysytään myös, jos tilaat tuotteita verkossa.

Miksi käyttäjätunnusta varten tarvitaan sähköposti-osoite?

Sähköisten palvelujen käyttöönottoon ja käyttöön liittyvä viestintä hoidetaan sähköpostin välityksellä. Sähköpostiosoitteesi toimii myös käyttäjätunnuksena. Kun hankit käyttäjätunnuksen palveluumme saat vahvistus- ja aktivointilinkin omaan sähköpostiisi.

Jos salasanasi katoaa ja pyydät uuden salasanan, se on mahdollista saada vain sinun antamaasi, aiemmin tietokantaamme tallennettuun sähköpostiosoitteeseen. Saat sähköpostiisi linkin jonka kautta pääset vaihtamaan salasanan palveluun.

Tilatessasi tuotteita, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi ja lisäksi voit saada asiakkuuteesi liittyviä erikoistarjouksia.

Olen hankkinut käyttäjätunnuksen, mutta en pääse kirjautumaan?

Tarkista että olet kirjoittanut käyttäjätunnuksen (sähköpostiosoitteesi) ja salasanan oikein ja siinä muodossa kuin olet ne luonut. (isot ja pienet kirjaimet samalla tavalla)

Unohditko salasanasi? Voit nollata salasanasi Oletko unohtanut salasanasi -linkistä syöttämällä sähköpostiosoitteesi ao. kenttään. Saat sähköpostiviestin, joka sisältää linkin ja ohjeet kuinka nollaat salasanasi.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni. Miten menettelen?

Jos et muista käyttäjätunnusta, laita viesti asiakaspalvelu(at)savonsanomat.fi. Kerro viestissä nimesi ja osoitteesi ja laita viestin aiheeksi käyttäjätunnus hukassa.

Olen unohtanut salasanani. Miten menettelen?

Voit nollata salasanasi Oletko unohtanut salasanasi -linkistä syöttämällä sähköpostiosoitteesi ao. kenttään. Saat sähköpostiviestin, joka sisältää linkin ja ohjeet kuinka nollaat salasanasi.

Yritin rekisteröityä, mutta sain ilmoituksen, että sähköpostiosoite on jo käytössä. Mitä tämä tarkoittaa?

Antamasi sähköpostiosoite on jo olemassa järjestelmässämme eli sinulla on on jo tunnukset. Jos et muista salasanaasi niin nollaa salasanasi. Kts. edellinen ohje.

Apua, annoin väärän sähköpostiosoitteen rekisteröitymisen yhteydessä

Ota yhteys asiakaspalveluumme niin korjaamme sähköpostiosoitteen oikeaksi.

Miksi kirjautuminen ei pysy päällä Safarissa?

Apple ilmoitti 19.9.2017 muutoksista Safari 11-selaimen yksityisyyskäytäntöihin. Käyttäjää seuraavat kolmannen osapuolen keksit tuhotaan välittömästi, mikäli niiden havaitaan rikkovan Applen yksityisyysehtoja. Savon Sanomien sivuilla kirjautumisessa käytetään kolmannen osapuolen evästeitä.

Käyttäjä itse joutuu kytkemään ”intelligent tracking prevention” -toiminnon pois käytöstä, jolloin kolmannen osapuolen asettamia keksejä ei poisteta automaattisesti.